NHU CẦU CHĂM SÓC SỨC KHỎE TÂM THẦN CỦA HỌC SINH TRUNG HỌC CƠ SỞ: NGHIÊN CỨU TRƯỜNG HỢP TẠI TRƯỜNG TRUNG HỌC CƠ SỞ NGUYỄN LÂN, THÀNH PHỐ HÀ NỘI

Các tác giả:

  • Bùi Phương Anh
  • Phạm Ngọc Linh
  • Bùi Phương Thảo

Tóm tắt

Tóm tắt: Vấn đề sức khỏe tâm thần đã ảnh hưởng trực tiếp và lâu dài đến sức khỏe thể chất và tinh thần, trong học tập, sinh hoạt và cuộc sống của học sinh trung học cơ sở (THCS). Học sinh trung học cơ sở có nhu cầu cần được trợ giúp để vượt qua khó khăn này. Nghiên cứu về nhu cầu chăm sóc sức khỏe tinh thần từ phía học sinh dựa trên khảo sát 209 học sinh của trường THCS Nguyễn Lân, thành phố Hà Nội. Học sinh THCS mong muốn được tập trung cung cấp nội dung liên quan đến biểu hiện và nguyên nhân về sức khỏe tâm thần, mong muốn được cha mẹ và bạn bè sẽ là người chăm sóc sức khỏe tâm thần cho bản thân là chủ yếu. Bên cạnh đó, học sinh muốn được lồng ghép các nội dung về sức khỏe tâm thần thông qua các hoạt động ngoại khóa và trong giờ sinh hoạt nhiều hơn các hình thức khác. Học sinh khối 6 có nhu cầu chăm sóc sức khỏe tâm thần cao hơn các khối khác.

Từ khóa:

nhu cầu, sức khỏe tâm thần, học sinh THCS.

Abstract

Abstract: Mental health challenges have significantly affected both the physical and mental well-being of middle school students, influencing their learning and overall quality of life. It is essential for these students to receive support to navigate these difficulties. A study conducted at Nguyen Lan Secondary School in Hanoi, which surveyed 209 students, highlights the pressing need for mental health care among this demographic. Middle school students express a strong interest in addressing topics related to the manifestations and causes of mental health issues. They primarily wish for their parents and peers to assume responsibility for their mental well-being. Furthermore, students prefer to incorporate mental health content into extracurricular activities and daily routines rather than through other methods. Notably, Year 6 students demonstrate a greater need for mental health support compared to their counterparts in other grades.

Keywords:

needs; mental health; secondary school students

Tải xuống

Đã Xuất bản

28/04/2025

Cách trích dẫn

Bùi Phương Anh, Phạm Ngọc Linh, Bùi Phương Thảo. NHU CẦU CHĂM SÓC SỨC KHỎE TÂM THẦN CỦA HỌC SINH TRUNG HỌC CƠ SỞ: NGHIÊN CỨU TRƯỜNG HỢP TẠI TRƯỜNG TRUNG HỌC CƠ SỞ NGUYỄN LÂN, THÀNH PHỐ HÀ NỘI. Tạp chí Nguồn nhân lực và An sinh xã hội. Truy vấn từ https://tapchi.ulsa.edu.vn/bai-bao/108

Số

Chuyên mục

Articles

MENTAL HEALTH CARE NEEDS OF SECONDARY SCHOOL STUDENTS: A CASE STUDY AT NGUYEN LAN SECONDARY SCHOOL

Các tác giả:

  • Bùi Phương Anh
  • Phạm Ngọc Linh
  • Bùi Phương Thảo

Abstract

Abstract: Mental health challenges have significantly affected both the physical and mental well-being of middle school students, influencing their learning and overall quality of life. It is essential for these students to receive support to navigate these difficulties. A study conducted at Nguyen Lan Secondary School in Hanoi, which surveyed 209 students, highlights the pressing need for mental health care among this demographic. Middle school students express a strong interest in addressing topics related to the manifestations and causes of mental health issues. They primarily wish for their parents and peers to assume responsibility for their mental well-being. Furthermore, students prefer to incorporate mental health content into extracurricular activities and daily routines rather than through other methods. Notably, Year 6 students demonstrate a greater need for mental health support compared to their counterparts in other grades.

Keywords:

needs; mental health; secondary school students

Download

Published at

28/04/2025

Citation

Bùi Phương Anh, Phạm Ngọc Linh, Bùi Phương Thảo. MENTAL HEALTH CARE NEEDS OF SECONDARY SCHOOL STUDENTS: A CASE STUDY AT NGUYEN LAN SECONDARY SCHOOL. Journal of Human Resources and Social Protection. Retrieved from https://tapchi.ulsa.edu.vn/bai-bao/108

ISSUE

Category

Articles